DRP-Osteo-Med - Rehabilitacja dzieci i dorosłych

Terapia widzenia obejmuje diagnostykę funkcji wzrokowych i percepcji wzrokowej oraz kompleksową terapię opartą na etapach nabywania umiejętności wzrokowych i sensoryczno-motorycznych oraz  integrowaniu tych informacji, aby w konsekwencji dziecko potrafiło jak najlepiej wykorzystywać wzrok w codziennym funkcjonowaniu oraz w szkole.

Terapia widzenia skierowana jest do dzieci:

  • przejawiających trudności w funkcjonowaniu wzrokowym zarówno w aspekcie poznawczym jak i motorycznym, w tym mających ogólnie rozumiane trudności szkolne tj.: kłopoty z opanowaniem umiejętności czytania i pisania, umiejętności matematycznych, słabe rozumienie,
  • obniżoną pamięcią wzrokową i słuchową oraz motoryczną,
  • słabą koordynacją wzrokowo-ruchową,
  • zaburzenia koncentracji uwagi,
  • z dysleksją,
  • z dyspraksją (trudności w planowaniu motorycznym),
  • z kłopotami wynikającymi z nieprawidłowego funkcjonowania aparatu wzrokowego:
    • bóle głowy, podwójne widzenie, rozmazywanie widzianego obrazu,
    • zez, niedowidzenie,
    • zaburzenia motoryki gałek ocznych, w tym funkcji wzrokowych,
    • nieprawidłowo rozwinięte widzenie obuoczne.

Korzyści stosowania ćwiczeń:

  • poprawa funkcji wzrokowych,
  • usprawnianie funkcjonalnego widzenia,
  • poprawa ruchomości mięśni gałkoruchowych,
  • usprawnianie widzenia obuocznego,
  • doskonalenie umiejętności skupiania wzroku na aktywności,
  • wspomaga naukę szkolną, w znaczący sposób niweluje trudności w uczeniu się,
  • wpływa na poprawę umiejętności czytania oraz rozumienie czytanego tekstu,
  • doskonali  pamięć wzrokową, słuchową oraz motoryczną,
  • doskonali umiejętność wykonywania czynność manualnych pod kontrolą wzrokową,
  • usprawnia korelację wzrokowo-manualną,
  • doskonali sprawność ręki,
  • pomaga podczas nauki czynności motorycznych (planowania motorycznego) – etap w którym kontrola wzrokowa odgrywa bardzo ważną rolę!,
  • rozwija myślenie kierunkowe oraz relacje przestrzenne, orientacja prawa-lewa,
  • pomaga w  integracji wzrokowo- percepcyjno- motorycznej,
  • uczy wykonywania czynności motorycznych w określonym rytmie.
Terapia widzenia

Nasi specjaliści

  • Katarzyna Chachaj
    Katarzyna Chachaj